Talesätt

Det finns många fina gamla svenska talesätt som man kan använda sig av i olika sammanhang, men ibland så blir det bara helt fel speciellt om man blandar ihop lite olika talesätt..
Som när vi har en ganska livlig diskussion, och jag kommer med en hel del övertygande argument, och jag känner att denna diskussionen vinner jag för en gångs skull. Så efter att ha argumenterat i en evighet i det självklara att jag har rätt så säger Sylwia "det där är bara sicksack från dig". Jag dör diskussionen dör tiden stannar jag frågar vad sa du? Sylwia svarar: sicksack du snackar sicksack.. Jag:??????? Sylwia: (något lågmäld) sicksack heter det inte så? Jag: Älskling jag minns inte vad vi diskuterade längre, men jag tror att du menade snick snack. Sylwia: ja så heter det nog.. Så den livliga diskussionen förvandlades till asgarv istället......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha...den var ny. Det har jag aldrig hört henne säga.

2009-03-27 @ 18:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0