Hall of fame

Här är lite klassiska felsägningar som Sylwia har kastat ur sig genom tiderna. Som när hon jobbade inom den kommunala sektorn och fick sin första löne specifikation, och upptäckte ett fel på den. Då ringer en något irriterad Sylwia upp lönekontoret och säger: Hej jag heter Sylwia och jag har fått min "lönemickifikitiation" och det är fel på den.

Biljett är ett annat ord som Sylwia vägrar uttala rätt hon säger "bilett" och ni kan ju själv tänka hur många garv det blivit av det..

Alla vet ju vad ett pep-talk är, och att ordet peppa kommer därav. Men Sylwia peppar inte någon hon "pepprar" dom..

Situation är stört omöjligt för henne att säga det blir "sittration" istället, men som hon själv säger: säger man det snabbt så hör ingen att man säger fel..

Jag kan ju lika bra dra in några klassiska fel stavningar här också.  Hit stavar Sylwia "hitt"  och dit blir "ditt

Kommentarer
Postat av: The M

Haha... och "sagt" brukar bli "sakt"... hur många gånger jag än rättat.

We lov u silla

2009-03-27 @ 10:40:38
Postat av: Anonym

Det fanns en period då hon sa massa med fel och det gör hon fortfarande. Det som mest störde mig var "sittration" så jag var på henne en hel del och tro det eller ej så gick det relativt bra, men hon var tvungen att använda hjärnan och säga det långsamt. Så hon kan om hon vill och inte har bråttom. Så kämpa på!

2009-03-27 @ 18:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0