Skräckfärden

Jag körde ut bilen långt ut på landet till en enslig grusväg där Sylwia skulle få bevisa för mig att hon minsann är en förare av högsta rang som hon så ofta själv påstår. Jag parkerar bilen vid vägkanten och vi bytar plats med varandra Sylwia hoppar in i förarsätet och justerar sätet så hon ska nå ner till pedalerna medans mina tankar tänker på en indiana jones film där en kortvuxen pojke ska köra indi.. Tillbaka i verkligheten meddelar Sylwia att hon  är redo för avfärd, Jag tänker för mig själv att det är ju bra att hon når ner till pedalerna, men varför inte höja upp sätet också så hon ser över ratten. Jag hör mig själv säga kör då fast att jag vet att hon knappt ser över ratten och omöjligt kan se någonting i någon av backspeglarna. Jag har redan innan bestämt mig för att låta henne köra, och inte sitta och gnälla, men efter 200meter kan jag inte hålla mig längre utan måste säga till henne att släppa handbromsen. Nu när handbromsen är lossad så går bilen lite snabbare och det är dax att lägga i tvåans växel Sylwia studerar växelspaken noga för att hitta var tvåan ligger sen kopplar hon och kollar växelspaken igen medans hon slänger i tvåansväxel. Vi som kollade på vägen medans Sylwia växlade såg ju att det var tur att det inte kom någon mötande trafik just då. Motorn rusar på 3200rpm, och jag tänker att jag får nog be henne växla till trean också ska bara kolla så vi inte får möte den närmsta minuten eller hur lång tid hon nu behöver för att hitta treans växel. Efter ytterligare vinglande över körbanan och tittande på växelspaken så är trean ilagd, och vi börjar närma oss en kurva i hissnande 45km/h.. Sylwia tar det säkra före det osäkra och växlar ner till tvåan 200meter innan kurvan så nu närmar vi oss i 30km/h med ett motorvarv på 3000varv/min och mina tankar flyter iväg igen och jag försöker räkna lite på vem som släpper ut mest koldioxid just nu är det Sylwia eller flygplanen som startar på Sturup jag vaknar upp ur min flykt från verkligheten med att Sylwia säger : - Eller hur kör jag bra!..  Jag svarar givetvis inte för jag vill ju inte göra henne upprörd medans hon kör bil så jag sitter tyst tills hon har kört klart, och jag ser det här inlägget som ett svar på hennes fråga.....


Kommentarer
Postat av: Miss S

Är förvånad över ditt uttalande. Där var väl öde så varför bry sig om speglarna när hon ändå bara skulle köra rakt fram. Angående stolen så trodde jag inte hon var så kort. Klart man ska sitta bekvämt.:) Ja, förstår dig att du inte kunde hålla tyst om handbromsen. Det var ju tur att hon inte hann slita ut den. A ja, tro hon hade läget under kontroll medan hon växlade;) men bra att du hade extra kontroll. Fyra ögon är bättre än två. Sylwia gillar eller åtminstone gillade att köra snabbt. Det förklarar snabba kurvan...hahahha. Hon kunde ha låt bli att växla över huvudtaget. Tycker du var duktig D som kunde knippa käft. Slutligen look on the bright side: Bilen rullade. Du fick dig en åkstund. Tror inte du var så rädd. Ni kom levande fram och sist men inte minst. Du gjorde Sylwia lycklig….om inget annat för stunden:) Sylwia fast du e duktig..tycker jag som D att du ska ta körkort. Du kan ju köra privat med D;) Lycka till:)

2009-04-11 @ 19:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0